جلوگیری از آلزایمر
جلوگیری از آلزایمر و راههای آن
۲۵ مهر , ۱۳۹۶
رالف والدو امرسون
۲۶ مهر , ۱۳۹۶
هفت دانشگاه ایرانی در میان موسسات برتر جهان
هفت دانشگاه ایرانی

هفت دانشگاه برتر ایران

هفت دانشگاه ایرانی در میان ۵۰۰ موسسه برتر مهندسی و فناوری جهان

به گزارش فانوس، از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرنداک) نظام رتبه‌بندی تایمز افزون بر رتبه‌بندی فراگیر موسسه‌ها آنها را بر پایه حوزه‌های موضوعی گوناگون رتبه‌بندی می‌کند و در ویرایش جدید ۲۰۱۸ این موسسه، هفت دانشگاه ایرانی در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گرفتند.

دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، گیلان، صنعتی اصفهان و تبریز در میان ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری هستند.

این هفت دانشگاه ایرانی توانسته‌اند در موضوع‌های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی و مهندسی عمومی جایگاهی جهانی به دست آورند.شرط ورود موسسه‌ها به گام ارزیابی رتبه‌بندی موسسه آموزش عالی تایمز داشتن دست‌کم ۵۰۰ مقاله در پنج سال گذشته است.

افزون بر این باید دست‌کم چهار درصد اعضای هیئت علمی موسسه‌ها در حوزه مهندسی و فناوری باشند تا در نظام رتبه‌بندی موسسه آموزش عالی تایمز ارزیابی شوند.دانشگاه استنفورد آمریکا پیشتاز موسسه‌های دنیا در حوزه مهندسی و فناوری است. موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه آکسفورد، ام.آی.تی. و دانشگاه کمبریج نیز در رتبه‌های دوم تا پنجم هستند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف، با راه‌اندازی سامانه «نما» به نشانی http://nema.irandoc.ac.ir (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) می‌کوشد نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری را پایش کند.

در ویرایش ۲۰۱۸ این نظام رتبه‌بندی، ۱۳۲ موسسه از آسیا در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جای گرفته‌اند. به گفته دیگر اکنون آسیا موسسه‌های جهان‌تراز بیشتری در حوزه مهندسی و فناوری دارد، حتی بیشتر از آمریکای شمالی که ۱۲۷ موسسه در این نظام دارد.

هم‌چنین، دانشگاه استنفورد از کشور آمریکا پیشتاز موسسه‌های دنیا در حوزه مهندسی و فناوری است. موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه آکسفورد، ام.آی.تی.، و دانشگاه کمبریج نیز در رتبه‌های دوم تا پنجم هستند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف، با راه‌اندازی سامانه «نما» (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) می‌کوشد نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری را پایش کند و گزارش‌هایی کاربردی گوناگونی را در اختیار سیاست‌گذاران بگذارد. سامانه «نما» در دسترس همگان است.

جهت مشاهده مطالب دیگر کلیک کنید…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *