جستجوی گوگل
جستجوی گوگل و ایجاد تحول در آن
۷ آبان , ۱۳۹۶
بیل گیتس
۷ آبان , ۱۳۹۶
ایجاد سامانه نظارت مردمی از کیفیت سرویس دهی اپراتورهای تلفن همراه
سامانه نظارت مردمي

سامانه نظارت مردمي

سامانه نظارت مردمي - وزير ارتباطات در نمايشگاه مطبوعات خبر داد؛

ايجاد سامانه نظارت مردمي از کيفيت سرويس دهي اپراتورهاي تلفن همراه

خبرگزاري آريا - نشست خبري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اصحاب رسانه در نمايشگاه مطبوعات برگزار شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در نمايشگاه مطبوعات به سوالات خبرنگاران در حوزه هاي رجيستري ، ارتباطات عراق در ايام اربعين، استفاده از شبکه هاي اجتماعي و خرد جمعي براي سياست گزاري ها، فضاي مجازي کودک و نوجوان، توسعه کسب و کارهاي نوپا بر پايه شبکه ملي اطلاعات، تدوين طرح هاي استراتژيک حوزه آي سي تي و ادغام شرکتهاي ارايه کنندگان خدمات اينترنت ثابت، پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهندس محمدجواد آذري جهرمي در نشست خبري در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات، از طراحي سامانه نظارت مردمي از کيفيت سرويس دهي اپراتورهاي تلفن همراه خبر داد و گفت: کاربران از طريق پيامک و اپليکيشن، کيفيت سرويس دهي اپراتورها را در جغرافيايي به وسعت ايران و به صورت آنلاين گزارش مي کنند.
وي درباره اجراي طرح رجيستري نيز با اشاره به اينکه اين طرح آغاز شده و در مرحله پايش است، گفت : بنا بر گزارش سازمان تنظيم مقررات مرحله ثبت در حال پيشرفت است و طبق گزارش تا چهارشنبه بالغ بر 60 درصد عمليات ثبت گوشي ها انجام شده و تا پايان هفته اين عمليات به پايان مي رسد.
مهندس آذري جهرمي درپاسخ به سوالي، درباره نتيجه مذاکرات انجام شده با مسوولان عراقي براي مشکلات ارتباطي زوار اربعين تاکيد کرد : درون مرز ايران در استان هاي محل تردد، تمهيداتي انديشيده شده که ارايه خدمات رايگان فراهم شده است.
وي با اشاره به اينکه بايد با اپراتورهاي موبايل و برخي شرکت هاي زيرساخت در عراق در زمينه ارايه خدمات ارتباطي هماهنگي ايجاد شود، افزود : در سال گذشته اپراتورهاي ايرانيخدمات واي فاي رايگان ارايه کردند اما از سوي دستگاه هاي ارتباطي عراق قطع شد و امسال هم تا کنون اجازه نصب تجهيزات داده نشده است ؛ همچنين علي رغم قول هايي که مسوولان عراقي داده اند هنوز اقدامي انجام نشده و در حال پيگيري هستيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به زائران ايراني توصيه کرد: زماني که وارد عراق شدند از سيم کارت هاي عراقي با زبان فارسي استفاده کنند.
وي در پاسخ به سوالي درباره برنامه وزارت ارتباطات براي هوشمندسازي شهرها با اشاره به اينکه متولي برنامه شهر هوشمند، شهرداري ها و وزارت راه، مسکن و شهرسازي است، گفت: مسووليت ما توسعه زيرساخت ها است که در دستور کار بوده است و تدوين طرح هاي استراتژيک ما در اين حوزه ، در حال تکميل است.
آذري جهرمي با اشاره به اينکه کسب و کارهاي نوپا در کشور با چند مسئله روبه رو هستند افزود: اولين و جدي ترين مشکل اين شرکت‌ها ثبت اوليه آنها است، براي حل اين مشکل در حال رايزني با نهادهاي ديگر مانند وزارت کار و سازمان امور مالياتي هستيم تا بتوانيم اين موانع را از پيش روي آنها برداريم.
وي به موضوع جذب سرمايه در شرکت‌هاي نوپا اشاره و بر لزوم برنامه مشخص دولت در اين زمينه تاکيد کرد و گفت: سرمايه‌گذاران خطرپذير هم به دليل سود کمي که ممکن است با آن مواجه شوند؛ کمتر به اين بازار وارد مي شوند.
به گفته وزير ارتباطات کميته ويژه‌اي براي اصلاح نظام سرمايه‌گذاري کسب وکارهاي نوپا در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، تشکيل شده و به زودي گزارشي از نتيجه اين کميته منتشرمي شود.
آذري جهرمي کاهش موانع حقوقي شرکت‌هاي نوپا را ضروري بر شمرد و ادامه داد: اين وزارتخانه با اصلاح قوانين مالکيت معنوي، قدم‌هاي مثبتي براي حل اين موضوع برداشته است.

منبع خبر: آریا نیوز

منبع خبر: آریا نیوز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *