روز دانش آموز مبارک
روز دانش آموز مبارک
۱۳ آبان , ۱۳۹۶
دانشگاه
دانشگاه و استراتژی اصلی آن در توسعه کیفی سازی آموزش
۱۴ آبان , ۱۳۹۶
ناسا و جلوگیری از آسیب های مغزی فضا نوردان در سیاره سرخ
ناسا

ناسا

ناسا و جلوگیری از آسیب های مغزی

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  دانشمندان ناسا اعلام کردند که برای جلوگیری از آسیب مغزی فضانوردان باید از سفینه مجهز به فناوری جاذبه مصنوعی در سفر به مریخ استفاده کرد.

 سازمان فضایی ناسا اعلام کرد که با توجه به یافته‌های مطالعات اخیر پیرامون تغییرات خطرناک در مغز تحت تاثیر فقدان گرانش، به دنبال تولید فناوری جاذبه مصنوعی کم‌حجم و کاربردی برای سفر به مریخ است.

بسیاری از کارشناسان علوم فضایی معتقدند که سفر به مریخ غیرممکن است، چرا که این سفر نیازمند تجهیزات پیشرفته و پیچیده‌ای است که جایگیری آنها در یک فضاپیما ممکن نیست.

با در نظر گرفتن همه کمبودهای این سفر در صورتی‌که حتی مشکلات فناوری برطرف شود باز هم خطرات بیولوژیکی مخصوصا مشکلات مغز و سیستم عصبی، انسان را در این سفر به شدت تهدید می‌کند.

در مطالعات اخیر گروهی از دانشمندان وابسته به سازمان فضایی ناسا مشخص شد که بخش‌های مهمی از مغز مثل لوب پیشانی و لوب آهیانه‌ای بیشترین آسیب را در شرایط تغییرات گرانش متحمل می‌شوند.

این مطالعات که در دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شد از حقایق دیگری نیز پرده برداشته است. به عنوان مثال محققان دریافتند که مناطق تحت تاثیر فقدان جاذبه در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و کنترل رفتارهای ضدانسانی نیز نقش دارند.

این پژوهش در New England Journal of Medicine منتشر شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *