لیست مدیران آزمون های گزینه دو
۱۴ آذر , ۱۳۹۶
برگزاری همایش رایگان شیمی پایه دهم با تدریس حرفه دکتر انارکی
۱۹ آذر , ۱۳۹۶
آیا خودروها هم هک می شوند؟
آیا خودروها هم هک می شوند؟

آیا خودروها هم هک می شوند؟

به گزارش خبرنگار خودروکار، ویروس‌ها برنامه‌های کامپیوتری هستند که برای ایجاد اختلال در کارسیستم‌های کامپیوتری مختلف نوشته می‌شوند.
 
خودروهای جدید هم برای هرقسمت مانند کیسه‌هوا، کروز کنترل، سیستم ضد لغزش و غیره دارای کامپیوتر‌های کوچک و مجزا هستند که همگی به کامپیوتر مرکزی به نام ECU متصل هستند و هر کدام اطلاعاتشان را برای ECU می‌فرستند.
 
خبر بد این که، از آن جایی که این کامپیوتر‌ها هم دارای سی پی یو، سخت افزار و نرم افزارهستند و همچنین راه‌های مختلفی هم برای متصل شدن به آن‌ها وجود دارد. این امر به این معنا است که سیستم‌های کامپیوتری خودروها هم میتوانند توسط هکرها هک شوند و تنها بحث سرعت مطرح است. برای مثال هنگامی که با گوشی خود به خودرو متصل می‌شوید زمینه را برای هکرها فراهم می‌کنید که تا زمان پایان اتصال خودرو شما را هک کنند.
 
همچنین خودروهای جدید که دارای سیستم اندروید اتو و اپل کارپلی هستند نیز کار را برای هکرها آسان‌تر می‌کنند و به محض اتصال آن‌ها به اینترنت، می‌توانند عملیات عک را آغاز کنند.
 
بر اساس بیانیه‌های خودروسازان، آن‌ها در حال کار بر روی افزایش ایمنی سیستم‌های کامپیوتری خودرو هستند و قصد دارند تا جایی که امکان دارد ایمنی آن‌ها را افزایش دهند.
 
خبر خوب دیگر این که برای هک کردن هر خودرو یک ویروس به خصوص نیاز است که دارای هزینه بسیار زیادی است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و خبری از هک سیستم‌های کامپیوتری خودروها به گوش نمی‌رسد. به همین دلیل هم فعلا کار بر روی سیستم‌های امنیتی برای خودروسازان در اولویت قرار ندارد.
 

شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد.
 
 
خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه
انتهای پیام/
 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *