شبیه‌سازی سفر در زمان کوانتومی “اثر پروانه‌ای” را رد می‌کند
۲۸ آذر , ۱۳۹۹
کسب رتبه ۸۲۳ کشوری در آزمون های گزینه دو
۲۸ دی , ۱۳۹۹
بسته شدن پرونده نظام قدیم ها برای کنکور ۱۴۰۰
کتابخانه-های-دیجیتال

کتابخانه-های-دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری نشان :

منصور غلامی در حاشیه آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران رسانه ملی گفت: مراکز رشد چون عموماً در کنار دانشگاه‌ها شکل گرفته از طریق اساتید و دانشجویان صاحب ایده فعالیت می کند. برای حضور دانش آموزان مانعی نیست و اگر ایده‌ای دارند که به عنوان ایده جدید و قابل حمایت مطرح می‌شود، این کار شدنی است و می توانند همراه مربی و تیمی که این ایده را پیش می برد در مراکز رشد حضور داشته باشند.

وی درباره کنکور و حذف آن گفت: موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور جدی مطرح است تا تدبیری برای جایگزینی کنکور اندیشیده شود. در برخی رشته های پرطرفدار حتماً باید شاخص انتخاب داشته باشیم. امیدواریم نتیجه قابل اعتمادی از لحاظ ارزیابی و انتخاب دانش آموزان برای دانشگاه ها به دست بیاید. این اراده وجود دارد.

غلامی ادامه داد: شاخص اصلی ما در حال حاضر نمره آزمون سراسری است. اگر بخواهیم این شاخص را جایگزین کنیم، باید یک انتخاب علمی انجام دهیم. انتخاب علمی را قاعدتاً در یک سال تحصیلی نمی شود انجام داد و باید چندسال متوالی را با یک سیستم ثابت و همه گیر از نظر سطح ملی ارزیابی کنیم. باید بتوانیم در سراسر کشور دانش آموزان را در یک سطح استاندارد با همدیگر مقایسه کرده و آنها را انتخاب کنیم. اینکه دانشگاه‌ها خودشان هم شاخص های خاصی داشته باشند، مورد بحث است و باید اجازه بدهید کار کارشناسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *