دانشگاه
دانشگاه و استراتژی اصلی آن در توسعه کیفی سازی آموزش
۱۴ آبان , ۱۳۹۶
شیائومی
شیائومی با فروش ۷۰ میلیون گوشی در ۱۰ ماه رکورد زد
۱۶ آبان , ۱۳۹۶
حمله هکرها به یک سوم صفحات اینترنتی
حمله هکرها

حمله هکرها

حمله هکرها :
رسانه کلیک – نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که حدود یک سوم صفحات اینترنتی در دو سال گذشته با حملات DoS (حمله هکرها) مواجه شده اند؛ به عبارتی روزانه ۳۰ هزار حمله مختل کننده سرویس، به صفحات اینترنتی صورت می گیرد.

 

در هک‌هایی که به DoS (مخفف Denial of Service) معروف هستند، هکر کاری می کند که انجام یک سرویس بخصوص مختل شده و سرویس دهنده قادر به ادامه فعالیت نباشد. در واقع هدف از یک حمله Dos دسترسی بدون اجازه به یک سیستم و یا اطلاعات یک سازمان نیست، بلکه هدف این است که دسترسی کاربران قانونی آن سازمان از سرویس ها و خدمات سازمان قطع شود.

برای اولین بار، محققان یک تحلیل گسترده در مورد قربانیان حملات DoS در سراسر جهان انجام داده اند که آمارهای حاصل از آن واقعا شگفت انگیز بود.

این تحقیق نشان داد که طی دو سال گذشته، یعنی از مارس ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۷، حدود یک سوم آدرس های اینترنتی IPv4 به نوعی دچار حملات DoS شده اند.

آلبرتو دینوتی، یک دانشمند تحقیقاتی در CAIDA (مرکز تحلیلی داده های کاربردی اینترنتی)، دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و محقق اصلی این پژوهش، گفت: آماری که ما در این بررسی به آن رسیدیم خیلی بیشتر از آن چیزی بود که تصور می شد؛ در واقع ما درباره میلیون ها حمله صحبت می کنیم.

برای شناسایی حملات، محققان  از دو منبع داده های خام که مکمل یکدیگر بودند، استفاده کردند؛ یکی از این منابع UCSD Network Telescope بود که حملات DoS را که شامل آدرس های جعلی و تصادفی هستند را شناسایی می کرد و دیگری  AmoPot DDoS برای حملات بازتابی DoS بود.

نتایج این بررسی که یک نوامبر ۲۰۱۷ در کنفرانس اندازه گیری اینترنت در لندن ارائه شد؛ نشان داد که حدود ۳۰ هزار حمله در هر روز به پایگاه های اینترنتی صورت می گیرد و این آمار هر روز در حال زیاد شدن است. حتی این محققان، نگران هستند که آمار واقعی بیش از آنچه باشد که آنها توانستند پیدا کنند.

آنا اسپرتو، استادیار بخش طراحی و تجزیه و تحلیل سیستم های ارتباطی (DACS) در این خصوص گفت: با وجود اینکه ما در تحقیق خود سعی کردیم با استفاده از آخرین تکنیک های نظارتی و استفاده از تجهیزات پیشرفته، اطلاعات دقیقی در خصوص این نوع هک ها بدست بیاوریم اما باز هم می دانیم که ما برخی از حملات DoS را ثبت نکردیم.

آمریکا در صدر جدول حملات DoS در جهان قرار دارد البته این نتیجه دور از تصور نیست چرا که این کشور مالک بیش از یک چهارم آدرس های اینترنتی در جهان است.

اما ژاپن با اینکه رتبه سوم در تعداد آدرس های اینترنتی را به خود اختصاص داده است اما در این هک براساس نوع DoS در رتبه های ۱۴ تا ۲۵ قرار می گیرد که نشان می دهد ژاپن یک کشور نسبتا امن در این زمینه است. این در حالی است که روسیه در وضعیت نسبتا خطرناکی قرار گرفته است.

در سه سال گذشته،  GoDaddy، Google Cloud و Wix در معرض حملات گسترده ای قرار داشتند Squarespace، Gandi و OVH هم از این حملات در امان نبودند. البته این آمار هم قابل پیش بینی بود چرا که هرچه تعداد مشتریان بیشتر باشد احتمال حملات هکری هم بیشتر می شود.

محققان در بخشی از مطالعه خود بررسی کردند که آیا حملات باعث شده تاصاحبان وب سایت به سمت خرید سرویسهای حفاظتی DoS بروند یا خیر؛ که این بررسی نشان داد بیشتر مالکان وب سایت بعد از حملات قوی هکرها برای حفظ امنیت سایت خود به  سمت برون سپاری حفاظت به اشخاص ثالث رفتند. بسته به شدت حمله، مهاجرت به سرویس شخص ثالث حتی ممکن است در عرض ۲۴ ساعت پس از حمله صورت گرفته باشد.

اگرچه در این مطالعه علل افزایش قابل توجه آمار حملات DoS در سال های اخیر به طور دقیق بررسی نشده است اما اخاذی اینترنتی، جاسوسی سایبری، اعتراض سیاسی به دولت ها، سانسور توسط رژیم، حمله گیمرهابه بازی آنلاین (به عنوان مثال برای به دست آوردن مزیت رقابتی) و نارضایتی کارمندان سابق می تواند مهمترین دلیل این حملات باشد.

یکی از متخصصان در حوزه امنیت سایبری با بیان اینکه حتی افرادی که تخصص کافی ندارند هم می توانند این حملات را انجام دهند، گفت: هر فرد می تواند در ازای چند دلار اشتراک یک ارائه دهنده خدمات DDoS را بخرد و این حملات را به عنوان یک سرویس (یعنی Booters) انجام دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *